Jokioisten Museorautatien vuoden 2004 liikennekausi päättyi lauantaina 11.9. ajettuihin Ruskajunaan ja Syysajoon. Ensimmäisen kerran syysajopäivään yhdistetyn Ruskajunan junavuorot ajettiin iltapäivällä yhdellä höyryjunalla. Illan hämärtyessä ajettu Syysajo ajettiin tuttuun tapaan kahdella höyryjunalla, joista viimeiset kulkivat illan muututtua jo yöksi.

Museorautatien kaikki kolme höyryveturia ja henkilöliikenteen vaunusto varastoitiin talvisäilytykseen heti sunnuntaina 12. syyskuuta. Museorautatien syyskausi jatkuu kiireisenä, sillä hyvin sujuneen liikennekauden jälkeen vuorossa ovat mm. liikkuvan kaluston kunnostustyöt. Ennen talven tuloa myös radalle tehdään perusparannusta useissa kohdissa. Lisäksi Jänhijoen sillan ratapölkyt uusitaan ja ainakin yksi rumpu peruskorjataan.