dieseljuna

Syksyn viimeinen tilausjuna ajettiin Jokioisten Museorautatiellä lauantaina 27.9. Juna ajettiin dieselvetoisena entisen Jokioisten rautatien kahden Move 21 dieselveturin vetämänä, sillä höyryveturit oli jo laitettu talvisäilytykseen edellsienä viikonloppuna perinteisten ruska- ja syysjunien jälkeen.

Tänä syksynä Jokioisten Museorautatiellä jatketaan liikenne- ja viestintäministeriön osittaisella rahoituksella jo kahtena vuonna tehtyjä ratatöitä. Nyt on vuorossa Minkiön 2, 3 ja 4 -raiteen peruskorjaukset, sekä Raemäen mutkan peruskorjaus. Korjaustyön tekevät Museorautatieyhdistys ry ja VR Rata Oy. Museorautatieyhdistys ry vastaa vanhan raiteen purusta ja materiaalien (pölkyt, sora, yms) jaosta työalueelle ja VR Rata Oy uusien raiteiden rakentamisesta ja tukemisesta.

Ratatyöt alkavat tulevana viikonloppuna 3.-5.10. ja työt on tarkoitus saada päätökseen marraskuussa, mikäli säät sen sallivat.