Jouluaatto ja perinteisen Museorautatieyhdistys ry:n joulukortin aika. Joulukortin on vanhaan tuttuun tapaan tehnyt museorautatien höyryveturinkuljettaja PTJ Koskinen. Kortti on tänäkin vuonna hyvin ajankohtainen.

Joulupukki on lähtenyt liikkeelle Museorautatiellä alkuvuodesta 2020 kunnostetulla aidolla Jokioisten rautatien laatikkolumiauralla. Auraa työntää itseoikeutetusti ensi vuonna 50 vuotta täyttävän Museorautatietoiminnan aloittaja; Hyvinkää-Karkkila rautatien höyryveturi numero 5 eli Sohvi.

Pukilla on lumiaurassa mukana lahjasäkkiensä lisäksi uskolliset tonttunsa käyttämässä auran siipiä ja tietysti myös Petteri, joka moikkaa puun oksalla istuvaa ystäväänsä.

Lumen auraamisen sijaan pukki on valjastanut junansa auraamaan koronavirukset pois tieltä. Auraa työntävä Sohvi desinfioi vielä hukkaputkesta suihkuavan höyryn avulla virukset, joten tartuntavaaraa ei ole ja kaikki lapset ja lapsen mieliset voivat huoletta päästää pukin sisään tuomaan joululahjoja!

Höyryveturi työntää laatikkolumiauraa, jossa matkustaa Joulupukki, kaksi tonttua ja Petteri-poro. Lumiaura ei auraakaan lunta, vaan koronaviruksia raiteilta.
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2021 toivottavat Museorautatieyhdistys ry ja Jokioisten Museorautatie. Piirros: PTJ Koskinen 2020.
Kommentit
# Upea ja ajankohtainen kortti!Juha 24.12.2020 10:37
Todella hieno ja ajankohtainen kortti. Toivotaan, että Joulupukki saa kaikki virukset aurattua pois ennen ensi kesää. :-)
Ilmoita ylläpidolle +1
# VS: Upea ja ajankohtainen kortti!Jokioisten Museorautatie 24.12.2020 11:17
Lainaus Juha:

Nämä PTJ:n joulukortit tuovat aina oikean joulumielen Jokioisten Museorautatielle. Toivotaan myös, että ensi kesänä höyryjunat kulkevat taas normaalisti! Hyvää Joulua kaikille!
Ilmoita ylläpidolle

Sinulla ei ole oikeuksia kommentoida