Jokioisten Museorautatie ja Luonto-osuuskunta Willimieli järjestävät kesällä 2016 ohjattuja resiinaseikkailuja, jossa nautitaan kiskojen kolinasta, vehmaista lounaishämäläisistä maalaismaisemista ja retkinuotion tuoksusta!

Seuraava seikkailu alkaa lauantaina 28.5. kello 13 Minkiön museorautatieasemalta (osoite Kiipuntie 49, Jokioinen), josta pumpataan resiinoilla Humppilan suuntaan. Paluumatkalla pysähdytään upouudella Soravaihteen taukopaikalla, jossa viritellään retkitulet, keitetään nuotiokahvit ja grillataan makkarat!

Mukana seikkailussa on koko ajan ohjaaja, joka valmistelee ennen retken alkua resiinat käyttökuntoon. Seikkailun aikana ohjaaja myös kertoo mm. Jokioisten rautatien historiasta ja alueen luonnosta. Retken jälkeen on myös mahdollisuus tutustua opastetusti Minkiön museorautatievarikkoon.

Resiinaseikkailu soveltuu normaalikuntoisille yli 15-vuotiaille (alle 15-vuotiaat huoltajan seurassa). Varusteeksi riittää säänmukainen ulkoiluvaatetus ja tukevat kengät.

Seikkailun hinta on 30 €/henkilö (alle 15-vuotiaalta 15 €). Hintaa sisältää resiinavuokran, nuotiokahvin/teen ja nuotiomakkaran. Maksu tapahtuu käteisellä paikan päällä (varaa mukaan tasaraha).

Sitovat ilmoittautumiset 19.5. mennessä Teemu Virtaselle, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tiedustelut myös puhelimitse 045 145 0415.

Resiinoita vuokrataan edellisvuosien tapaan myös omataoimiretkille Minkiön asemalla päivittäin 13.5. alkaen poislukien museojunien liikennöintipäivät. Tarkemmat tiedot löydät "Resiinavuokraus" sivultamme.