JouluaattoJoulu lähestyy ja taas on perinteisen Museorautatieyhdistys ry:n joulukortin aika. Joulukortin on vanhaan tuttuun tapaan tehnyt museorautatien höyryveturinkuljettaja PTJ Koskinen. Kortti on tänäkin vuonna hyvin ajankohtainen ja vaihteeksi maisemat ovat hieman vähälumisemmat, vaikka tämän vuoden joulupukin juna ajettiinkin todella talvisissa oloissa.

Elokuussa 2021 tuli kuluneeksi 50-vuotta Suomen ensimmäisestä yleisölle ajetusta museojunasta ja samalla museoliikenteen alkamisesta Jokioisten rautatiellä. Kesällä 2021 myös DC-yhdistyksen DC-3 lentokone OH-LCH kunnioitti museorautatietä ylilennollaan.

50-vuotis juhlavuoden kunniaksi Museorautatien kaupasta on myös saatavilla PTJ koskisen kuvittama laadukas seinäkalenteri. Pääset tilaamaan kalenterin klikkaamalla tätä linkkiä. Kalenterista saadut tulot käytetään lyhentämättömänä Museorautatieyhdistys ry:n toiminnan tukemiseen.

Höyryveturi halkoo Minkiön ja Humppilan välisiä peltoaukeita. Taivaalla lentää DC-3 lentokone, joka vetää perässään punaista viiriä, jossa lukeen 50.
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2022 toivottavat Museorautatieyhdistys ry ja Jokioisten Museorautatie. Piirros: PTJ Koskinen 2021.